Naslov | Toksično vodenje v vojaški organizaciji : diplomsko delo višješolskega študijskega programa |
---|
Osnovni podatki o gradivu | Avtorji: | Draksler, Andrej (Avtor) Mahmutović, Jasmin (Mentor) Več o mentorju... | Jezik: | Slovenski jezik | Vrsta gradiva: | Višješolska diplomska naloga | Organizacija: | MORS - Publikacije MORS | Ključne besede: | vodja, vojaško voditeljstvo, toksično vodenje | UDK: | 355.433.3:005.331(043.2) | COBISS_ID: | 5342158 | Statistika: | 9267 ogledov; 208 prenosov | Področja: | Gradivo ni uvrščeno v področja. |
---|
Datoteke: | VIS_Draksler_Andrej_i2015.pdf (1,14 MB)
|
---|
Opis: | Temelj delovanja vojaške organizacije je voditelj, ki je sposoben uravnati kompetence iz strokovno taktičnih področij z osnovnimi elementi voditeljstva in na ta način doseči cilj - zmago enote v boju. Obravnavano področje v diplomskem delu se navezuje na predmet Vojaško voditeljstvo in menedžment z osrednjim poudarkom na odstopanjih od pravilnega načina vodenja. Vodenje v tesni povezavi z motivacijo je nepogrešljiv dejavnik za doseganje končnega cilja. Vodenje lahko razumemo tudi kot vplivanje na podrejene, cilj vplivanja pa mora biti tak, da podrejeni osmislijo svoj prispevek k doseganju cilja v obliki vrednot. Predmet proučevanja pričujočega diplomskega dela je pojav, ki ga stroka poimenuje z nazivom toksično vodenje. Gre za način vodenja, ki je škodljiv za organizacijo, saj uničuje organizacijske strukture in odnose med sodelavci. Pogosto, zlasti v pogovornem jeziku, strokovnjaki voditelja, ki prakticira takšen način vodenja, poimenujejo tudi %mali Hitler% ali %voditelj iz pekla%. Gre za neprimerne oblike vodenja, ki v organizaciji ustvarjajo klimo strahu in negotovosti. Omenjen pojav je z različnimi metodami in ukrepi možno vsaj zajeziti ali celo preprečiti hujše posledice. Pomembno vlogo pri tem ima zdravo voditeljstvo, prepoznavanje toksičnih vzorcev pri posameznikih, učenje iz izkušenj, ustrezno reagiranje na pojav in splošna ozaveščenost v organizaciji. |
Citiranje gradiva
|
|
---|
Metapodatki | |
---|